To szybkie, proste i nie obciąża Cię żadnymi dodatkowymi kosztami, bowiem do OPP trafia 1,5% należnego podatku, czyli tego, który wynika z Twojej rocznej deklaracji PIT. W ten łatwy sposób możesz pomóc tym, którzy najbardziej tego potrzebują.
Jeśli płacisz podatek dochodowy możesz przekazać 1,5% jego wartości na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP). To Twoje prawo i dar serca, a nie obowiązek. Pamiętaj jednak, że jeśli nie podejmiesz takiej decyzji i nie wskażesz w rozliczeniu podatkowym KRS organizacji, której chcesz w ten sposób pomóc (KRS Fundacji Ratuj Adoptuj Pomagaj: 0000858108), to środki te nie trafią bezpośrednio do niej, ale do budżetu państwa i zostaną wykorzystane w inny sposób.
Zatem, deklarujesz w PIT, że 1,5% Twojego podatku ma trafić do wybranej przez Ciebie organizacji pożytku publicznego (fundacji, stowarzyszenia), a urząd skarbowy przekazuje wskazanej przez Ciebie OPP właściwą kwotę w Twoim imieniu. Nic więcej nie musisz robić. Tylko wybrać organizację i wskazać jej KRS w PIT.
Niewiele, a jednak wiele. I tak, jeśli w 2023 odprowadziłeś w zaliczkach podatek w wysokości 6000 zł, to twój 1,5% wynosi 90 zł. Mało? O nie. W liczbie siła! Im więcej osób wpisze w PIT KRS danej organizacji (np. KRS Fundacji RAP), tym więcej funduszy do niej trafi. A rozliczenia podatkowego każdego roku dokonuje ponad 25 mln podatników. Jeśli każdy z nich przekazywałby 1,5% podatku, byłoby wspaniale.
Wybranej organizacji posiadającej status organizacji pożytku publicznego. Listę takich organizacji znajdziesz na tej stronie.
Status OPP organizacjom nadaje sąd, a jego potwierdzeniem jest odpowiedni wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym. Każda organizacja posiadająca status OPP ma własny numer KRS, który wpisuje się w specjalnej rubryce formularza PIT.
W odpowiednich rubrykach formularza PIT wystarczy wprowadzić numer KRS organizacji, którą chcesz wesprzeć (KRS Fundacji RAP 0000858108) i wskazać kwotę 1,5% podatku. Jeśli wystraszyło Cię sformułowanie „wskazać kwotę 1,5% podatku”, nie martw się! Programy do rozliczenia PIT, np. e-Deklaracje, wszystko Ci ułatwią, dokonają niezbędnych obliczeń automatycznie i wskażą rubryki, które należy wypełnić.
W najpopularniejszej deklaracji PIT-37 są to odpowiednio pola 147 i 148.
Do czasu rozliczenia przez Ciebie PIT, a PIT za 2023 rok można rozliczyć od 15 lutego do 30 kwietnia 2024 r.
Na działalność statutową. Ale to oczywiście zbyt enigmatyczne stwierdzenie. Wasze 1,5% procenta przeznaczamy zawsze i tylko na psiaki pod opieką naszej fundacji, Pestki i przyjaciół oraz Krasnali.
Na co wydatkujemy fundusze, które pochodzą wyłącznie od Was, od Darczyńców? Na opiekę weterynaryjną, szczepienia, badania, wizyty kontrolne, diagnostykę, leczenie, konieczne operacje. Na karmę, też specjalistyczną oraz suplementy, bo niektóre psiaki wymagają tego z uwagi na wiek czy stan zdrowia (np. Figaro). Na sterylizację. Na rehabilitację (Megi jest po bardzo ciężkiej operacji i konieczna jest bieżnia wodna, masaże i akupunktura, by znów chodziła). Na konsultacje behawiorystyczne, a nawet całodobową opiekę behawiorysty (jak w wypadku naszego strasznie skrzywdzonego Drago).
Na opłaty dla hotelików tymczasowych (niestety wciąż brakuje nam domów tymczasowych, więc musimy korzystać z hotelików, chcąc pomagać i zabierać te najbardziej nieadopcyjne psiaki z bardzo niedobrych miejsc).
Na szelki, smycze, podkłady, zwłaszcza kiedy pod opieką mamy szczeniaki, chore psiaki czy dzikuski, które niczego nie umieją (bo są maleńkie, bądź lata spędziły w jakimś strasznym miejscu, np. uwiązane całe dnie na krótkich łańcuchach).
W 2022 roku roczny nasze koszty przekroczyły 203 tysiące złotych. Możecie sprawdzić to wszystko tutaj, w naszym sprawozdaniu finansowym za rok 2022 fundacjarap.pl/sprawozdania
Chcemy robić więcej i pomagać większej liczbie psiaków (teraz, 16 lutego 2024 r. mamy ich pod opieką 20) ale bez funduszy nie jest to możliwe :(
Z własnych, prywatnych pieniędzy opłacamy transport, akcje, które mają na celu pokazanie naszych psiaków światu (np. kampanie na FB, OLX, ulotki, koszulki czy plakaty), z własnych funduszy kupujemy smaczki czy zabawki.
Jeśli nasza działalność jest bliska Twemu sercu, przekaż 1,5% podatku Fundacji Ratuj Adoptuj Pomagaj.
To bardzo, bardzo wiele dla nas znaczy!
Prosimy, pomóżcie nam pomagać!
Dziękujemy!
Chcesz pobrać odpowiedni dla Ciebie PIT? A może potrzebujesz wsparcia, który PIT powinieneś wybrać? Wejdź tu
Źródła:
https://www.podatki.gov.pl/pit/jak-przekazac-1-proc-na-opp/
https://pozytek.ngo.pl/
https://www.pitax.pl/wiedza/poradnik-rozliczenia/15-podatku-jak-go-przekazac/
https://www.pit.pl/1procent/
Fundacja Ratuj Adoptuj Pomagaj, ul. R. Amundsena 3/11, 02-776 Warszawa I NIP: 9512509119, REGON: 38736661700000, KRS: 0000858108 I
Credit Agricole Bank Polska S.A., nr konta: 36194010763216673800000000 I tytułem: darowizna na cele statutowe
BLIK: 601 718 265 „darowizna”
Chcesz przekazać 1,5% procent z podatku, dla naszych podopiecznych?
👉 KRS: 0000858108 Fundacja "Ratuj Adoptuj Pomagaj"
2023 Fundacja RAP I Wszystkie prawa zastrzeżone
Kupuj oryginalne domeny w dobrych cenach! Zapoluj na giełdzie domen w Aftermarket [wejdź tu]